قطع برق محله سیدی مشهد با سقوط داربست روی شبکه ۲۰ هزار ولتی| نقص برطرف شد کلات با ۵۷ میلی متر بارندگی رکورددار بارش در خراسان رضوی شد کودک ۱۰ ساله چطور قاتل شد؟ | چرا کودکان نباید فیلم ترسناک تماشا کنند؟ اعترافات تکان دهنده دختر ۱۰ ساله تهرانی درباره قتل دوستش| آدمکشی را ار فیلم‌های ترسناک یاد گرفتم بارندگی و سیلاب موجب انسداد موقت محور‌های مواصلاتی خراسان رضوی شد(۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) گروگانگیری یک زن و دخترش مقابل مجتمع پالادیوم+تصاویر راه ارتباطی ۲۰ روستای کلات خراسان رضوی بر اثر سیل قطع شد ۳۶ مصدوم در تصادف زنجیره‌ای در جاده نیشابور (۲۰ اردیبهشت) مسدود شدن ۶ جاده در خراسان رضوی بر اثر ریزش کوه و سیلاب هدیه روز دختر چی بخریم؟ دستگیری ۱۴ سرشبکه یک شرکت هرمی در مشهد عوامل ابتلا به حساسیت فصلی چیست؟ | راه‌هایی برای کاهش علائم آلرژی صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای خراسان رضوی و ۵ استان دیگر (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قتل زن جوان توسط برادرش در مشهد به خاطر حرف مردم + عکس هشدار جهادکشاورزی مشهد به کشاورزان، دامداران، مرغداران، زنبورداران و گلخانه‌داران آزمون شفاهی احراز صلاحیت اخذ پروانه تخصصی روان‌شناسان خراسان رضوی در مشهد برگزار شد پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه و جمعه ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش باران در استان تا جمعه جاده‌های خراسان‌رضوی بارانی و لغزنده است | کاهش دید افقی در محور تربت‌جام_صالح‌آباد (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

آغاز بارش باران در خراسان رضوی از عصر امروز (٢٠ اسفند ١۴٠٢)

  • کد خبر: ۲۱۶۴۹۷
  • ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
آغاز بارش باران در خراسان رضوی از عصر امروز (٢٠ اسفند ١۴٠٢)
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: از عصر امروز شاهد بارش‌های پراکنده به ویژه در نواحی شرقی استان خواهیم بود.

زهرا آهنگرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص شرایط جوی خراسان رضوی، اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از عصر امروز شاهد بارش‌های پراکنده به ویژه در نواحی شرقی استان خواهیم بود.

وی افزود: طی روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه با گسترش فعالیت این سامانه بارشی در اکثر نقاط استان بارش خواهیم داشت. روز دوشنبه بارش‌ها عمدتا به شکل باران و در نواحی کوهستانی و سردسیر به صورت برف و باران خواهد بود که سبب آبگرفتگی، روان آب و سیلاب خواهد شد. روز سه‌شنبه دما به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌یابد و در نواحی شمالی، شرقی و ارتفاعات استان شاهد بارش برف همراه با لغزندگی معابر خواهیم بود و در ارتفاعات کولاک برف رخ خواهد داد.

شایان ذکر است طی این روز‌ها شاهد وزش باد شدید در سطح استان خواهیم بود. روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه جوی پایدار در استان حاکم خواهد شد و شاهد افزایش دما به صورت تدریجی خواهیم بود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به اینکه در ٢۴ ساعت گذشته نوسانات دمایی در مشهد بین ٩ و ١١ درجه ثبت شده است، ادامه داد: امروز دمای هوای این کلانشهر در گرم‌ترین ساعات به ١۵ درجه و در سردترین ساعات به ٩ درجه خواهد رسید.

طی شبانه‌روز گذشته، خوشاب با صفر درجه و گناباد با ٢٢ درجه به ترتیب گرم‌ترین و سردترین شهرستان‌های استان بوده‌اند. بیشترین سرعت وزش باد از نیشابور با ۶٨ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. بیشترین میزان بارش شهرستان سرخس ١١.٢ دهم میلی‌متر ثبت کرده است.

شایان ذکر است، بر اساس تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های پیش‌یابی، سامانه بارشی فعال در استان از فردا دوشنبه ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ به‌تدریج تقویت خواهد شد. از بعدازظهر فردا بر شدت و حجم بارش‌ها در اکثر نقاط استان افزوده می‌شود. بارش‌ها به‌شکل رگبار توام با رعدوبرق (در برخی از نقاط صاعقه) بارش تگرگ، وزش باد شدید و در ادامه از اوایل وقت سه‌شنبه در نواحی سردسیر و کوهستانی بارش به‌شکل برف خواهد شد، همچنین آبگرفتگی، سیلاب، خسارت به‌علت وزش باد، کولاک برف، تشکیل مه، کاهش دید و اختلال در سیستم حمل‌ونقل استان اتفاق خواهد افتاد.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->